Supermarkety to miejsca, które codziennie odwiedza mnóstwo klientów. Podłogi w takich miejscach są gładkie i z połyskiem, by łatwiej było je czyścić. Woda, kurz i piasek sprawiają, że staje się ona śliska. Dlatego trzeba tu szczególnie dbać o to, by jak najmniej piachu i błota z zewnątrz dostało się do środka. Służy temu używanie mat podłogowych, które klienci zamiast wnosić brud do środka, zostawiają go na matach przy wejściu. Maty podłogowe są niezbędne we wszystkich miejscach gdzie ruch na ciągach komunikacyjnych jest wzmożony. Nie tylko chronią one klientów przed urazami powstałymi na skutek poślizgnięcia się, ale też oszczędzają czas pracy obsługi sprzątającej i pieniądze, które trzeba wydawać na drogie środki do czyszczenia podłóg. Maty podłogowe są niezbędnym elementem wyposażenia każdego dużego sklepu.
Przed zakupem
Maty podłogowe można zakupić. Są one dostępne w supermarketach budowlanych lub w specjalistycznych sklepach. Warto zwrócić uwagę na jakość produktu. Trzeba pamiętać o tym, że nie tylko musi ona znieść codzienne wycieranie w nią kilkudziesięciu par obuwia, ale także późniejszą eksploatację, zachowując przy tym nienaganny wygląd, który na co dzień jest wizytówką sklepu. Maty podłogowe można również wydzierżawić. Polega to na tym, że profesjonalna firma dostarcza maty, a następnie cyklicznie je wymienia na czyste lub całkiem nowe. Dopasowuje ona swój zakres usług do indywidualnych wymagań klienta, a maty przez nich oferowane są bardzo dobrej jakości. Na specjalne życzenie można zamówić maty z logo supermarketu.
Zakup czy dzierżawa – co się bardziej opłaca?
Stając przed wyborem o zakupie lub dzierżawie mat podłogowych, należy przeanalizować potrzeby sklepu, którym zarządzamy. Zakup mat wiąże się pozornie z jednorazowym kosztem. W praktyce zakupione maty podłogowe należy regularnie odkurzać oraz, ze względu na ich wielkość, oddawać do profesjonalnego czyszczenia. W sezonie letnim należy liczyć się z tym, że część mat trzeba będzie przechować. Natomiast gdy przez eksploatację mata zostanie zniszczona trzeba ją wymienić, co wiąże się z kolejnymi kosztami. Jeśli chodzi o dzierżawę – jako firma ponosimy stały, z góry znany, koszt. Nie musimy martwić się o to co będzie gdy mata zbytnio się zabrudzi lub zniszczy. Supermarket zawsze w wejściu ma doskonałej jakości czysty produkt. Dzierżawa dla tak dużych obiektów jak supermarket jest doskonałym rozwiązaniem, które oszczędzi czas zarządcom sklepu.
Sezon letni – czy maty wciąż są potrzebne?
Sezon letni nie oznacza pożegnania z matami podłogowymi. Nawet podczas słonecznej aury klienci potrafią wnosić na obuwiu dużą ilość piasku i kurzu. W dni deszczowe zaś mata podłogowa przy wejściu uchroni podłogi przed ubrudzeniem błotem i brudem. Nie jest potrzebna już tak duża ilość mat jak zimą, jesienią i wiosną. Firmy, które dzierżawią maty na czas letni oferują rzadszy ich serwis, co wiąże się z mniejszym kosztem. Maty podłogowe to remedium na zakurzoną i brudną podłogę w supermarkecie niezależnie od pory roku.
Bez względu na to, czy zdecydujemy się na zakup czy wynajem mat wejściowych musimy sprawić, by ich nienaganny wygląd był dobrą wizytówką supermarketu i zachęcał klientów do odwiedzenia go. Zainwestowanie zaś w dodatkowe uatrakcyjnienie tego produktu, jak dodanie logo, podniesie renomę firmy i będzie doskonałą reklamą.
Inspirowane: Matywejsciowe.pl – serwis mat wejściowych